Syed Saddiq nafi lantik Gay jadi pegawai khas menteri tapi nama ada dalam web kementerian
18:07 Jul 06, 2018  |  By SabahKini2
Syed Saddiq nafi lantik Gay jadi pegawai khas menteri tapi nama ada dalam web kementerian

semakan di laman web rasmi Kementerian Belia dan Sukanjelas memaparkan nama pegawai Pejabat Menteri Belia dan Sukan termasuk Numan Afifi.

PETALING JAYA: Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman menafikan dakwaan beliau melantik seorang pejuang golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) untuk memegang jawatan di kementerian itu.

Beliau berkata sehingga kini belum ada seorang pun pegawai dilantik secara rasmi di Kementerian Belia dan Sukan (KBS), termasuk setiausaha politik, setiausaha akhbar dan pegawai tugas-tugas khas.

“Saya masih lagi dalam proses menemu duga pegawai untuk berkhidmat di Pejabat Menteri Belia dan Sukan.

Bagaimanapun semakan di laman web rasmi Kementerian Belia dan Sukan jelas memaparkan nama pegawai Pejabat Menteri Belia dan Sukan termasuk Numan Afifi. Kini telah dipadam dari web KBS.

“Saya tidak ingin tergesa-gesa dalam pelantikan jawatan kerana saya sedar mengetuai KBS adalah satu tanggungjawab yang besar,” katanya menerusi kiriman Facebook.

Numan Afifi, presiden Kempen Pelangi dan bekas Naib Presiden Challenger kumpulan yang mempromosikan golongan LGBT kini dilantik sebagai pegawai khasnya di kementerian itu.

10 Jun 2017 Numan Afifi mengadakan Majlis Iftar Gay secara terbuka yang akhirnya menjadi kecoh satu negara.

Netizen mengecam Syed Saddiq dan KBS mengenai hala tujunya sebagai menteri apabila membenarkan gay bekerja dengannya untuk menggerakkan program belia. Selepas tular Syed Saddiq membuat penafian pelantikan Numan. 

Abang Syed Saddiq juga adala Gay

4 Comments