Miss Malaysia Borneo Tourism, Suami didenda RM 7,000 kerana dadah
14:04 Apr 08, 2019  |  By SabahKini2
Miss Malaysia Borneo Tourism, Suami didenda RM 7,000 kerana dadah

KOTA KINABALU- Bekas Unduk Ngadau, Suami didenda RM 7,000 Joanne Kimberley J Majalap dan Mohammad Gadaffie Mohammad Pintaz, 32, mengaku bersalah di hadapan Majistret Stephanie Sherron Abbie kerana melakukan perbuatan itu di sini, pada awal Mac.

Kota Kinabalu: Seorang bekas ratu cantik 'Unduk Ngadau' berumur 28 tahun dan suaminya berumur 32 tahun didenda berjumlah RM7,000 oleh Mahkamah Majistret di sini, pada Jumaat kerana mengambil dadah.

Joanne Kimberley J Majalap dan Mohammad Gadaffie Mohammad Pintaz, 32, mengaku bersalah di hadapan Majistret Stephanie Sherron Abbie kerana melakukan perbuatan itu di sini, pada awal Mac.

Stephanie memerintahkan pasangan itu membayar dengan RM3,500 atau 12 bulan penjara setiap seorang.

Suami Isteri- Joanne Kimberley J Majalap dan Mohammad Gadaffie Mohammad Pintaz,

 

Pertuduhan menyatakan bahawa Joanne diuji positif Methylenedioxy (MDA), 3,4-Methylenedioxymethamphetamine (MDMA) manakala Mohammad Gadaffie diuji positif ketamine.

Counsel PJ Perira, yang mewakili pasangan itu, memohon denda dengan alasan bahawa kedua-duanya merupakan pesalah kali pertama dan tidak mempunyai rekod sabitan dan telah memberikan kerjasama penuh dengan polis sepanjang siasatan kes mereka.

“Memandangkan mereka terus mengaku bersalah telah menjimatkan masa mahkamah dan kos saksi datang ke mahkamah, kata Perira, sambil menambah,

Joanne merupakan surirumah sepenuh masa manakala Mohammad Gadaffie menguruskan sebuah syarikat pelancongan.

Perira memberitahu mahkamah, bahawa pasangan itu, yang mempunyai seorang anak, sangat menyesal.

Insp Suzie @ Stephanie Kupit, yang melakukan pendakwaan, memohon hukuman setimpal dikenakan.

Mahkamah memerintahkan Joanne dan Mohammad Gadaffie diletakkan di bawah pengawasan polis selama dua tahun.

Pasangan itu didakwa mengikut Seksyen 15 (1) (a) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman denda sehingga RM5,000 atau penjara sehingga lima tahun, jika sabit kesalahan. 

Joanne Kimberley J Majalap turut menang Miss Malaysia Borneo Tourism

10 Comments