Bagaimana Shafie Apdal peralatkan Jo-Anna Naib Ketua Wirawati Warisan yang penuh Skandal!
19:11 Nov 27, 2017  |  By SabahKini2
Bagaimana Shafie Apdal peralatkan Jo-Anna Naib Ketua Wirawati Warisan yang penuh Skandal!

Sekalipun Jo-Anna penuh kontroversi Shafie dan Azis Jamman terus mempromosikannya sebagai calon Kiulu berbanding Rhodes Panilau (PKR) yang melompat Warisan. Ia menimbulkan rasa tidak puas hati

Pada 5 Februari 2017, Warisan mengadakan jelajah di Kiulu mengetengahkan bakal calon muda mereka Jo-Ana Rampas. Ketika itu beliau dimalukan dan diuji dengan soalan dari rakyat namun gagal menjawabnya sehingga dibantu oleh Dato’ Azis Jamman Ketua Wira Warisan.

26 November lalu sekali lagi Warisan yang penuh kontroversi sebagai parti dikatakan pelantikan Presiden tidak sah kerana  bukan melalui Mesyuarat Agung kini datang ke Kiulu dan Kedamaian di Perkarangan Rumah Encik Henry Siampon.

Promosi Jo-Anna Rampas sekali lagi mencetuskan nada tidak sedang apabila bekas Calon PKR Dun 11 Kiulu Rhodes Panilau (3701 undi PRU13) yang melompat ke parti Warisan dibelakang oleh Parti Warisan. Banner dan poster mempromosikan Jo-Ana Rampas berbanding Rhodes Panilau sebagai calon. Ini mengundang rasa tidak puas hati dan perpecahan Warisan di Kiulu.

Warisan mengetengahkan Jo-Anna sebagai ikon Belia disebabkan gelaran Unduk Ngadau (Ratu Cantik) dan juga seorang penghibur atau artis Sabah. Ia dikatakan mudah untuk dikenali. Jo-Anna turut dilantik sebagai Naib Ketua Wirawati Warisan.  Bagaimanapun gaya hidupnya yang bebas di Kota Kinabalu sebelum menyertai politik bakal menggusarkan Warisan. Jo-Anna dikatakan sering bertukar-tukar pasangan dan mengikis lelaki kaya.

Rakyat Kiulu tempat lahirnya hanya mengenalinya sebagai ratu cantik, Jo-Anna bukan orang politik jauh sekali terlibat dengan khidmat masyarakat. Hanya sekarang dia terhegeh-hegeh masuk kampung.

Jo-Anna tidak memiliki pekerjaan setelah pulang dari London. Dia terdesak dan berusaha untuk mencari pekerjaan di sektor kerajaan namun gagal.

Hakikat yang ramai tahu ialah Jo-Anna mempunyai teman lelaki bermula dari Marzuki Nasir (anak seorang Adun) seterusnya ke pelukan Ceasar Mandela Malakun seorang ahli perniagaan yang juga ahli politik. Jo-Anna seperti tertekan dan berdendam dengan orang politik sehinggalah Jo-Anna sendiri jatuh ke dalam pelukan Azis Jamman Ketua Wira Warisan (anak saudara Shafie) yang akhirnya telah menawarkan Jo-Anna memasuki warisan dan membariskan sebagai ikon belia Warisan serta Naib Ketua Wirawati.

Dalam beberapa komen dalam facebook yang mengenali Jo-Ana Rampas mereka mendedahkannya sebagai ‘kaki kikis’, ‘mata duitan’ serta gemar membalas dendam terutama kepada lelaki.

“Jo-Ana Rampas sekarang berkempen untuk PAWAS Shafie Apdal..dulu jadi girlfriend Marzuki Nasir yang kini adalah pemangku Ketua Pemuda Semporna…habis dikikis si Marzuki kau minta beli kereta, bayar bil rumah dan bil-bil lain, ko cukur habis endingnya kau kahwin dengan orang lain…” kata seorang pengguna facebook bernama Putra Indra.

Jo-Anna menganggap sebagai durian runtuh dan melihat ini satu cara balas dendamnya terhadap Marzuki dan Mandela yang juga pemimpin muda dalam politik. Ia mahu membuktikan dulu dia dalam pelukan mereka kini dia menentang mereka dalam parti berbeza. Hubungan intim Azis Jamman dengan Jo-Ana tidak boleh dipertikaikan lagi

Walau berskandal dengan Azis Jamman ternyata Jo-Anna juga pandai menutup dirinya dengan berkahwin dengan Dr Denvi (seorang doktor berbangsa India). Beliau perlukan suami berkerjaya untuk melunaskan cita-citanya dan melindungi skandalnya dengan lelaki lain.

Azis juga menyedari barangkali ini cara beliau untuk menyerang balik musuh politiknya di Semporna dengan mendekati Jo-Anna namun terperangkap dengan skandal ratu cantik ini. Azis kini dalam pelukan asmara Jo-Anna! Marzuki Nasir pula tertawa riang menggunakan barang terpakai bekas miliknya.

Sumber memaklumkan bukti-bukti skandal Jo-Anna ini disimpan rapi termasuk beberapa video sehingga boleh didedahkan masa sesuai nanti. Mesej-mesej Whatapps juga mendedahkan skandal Jo-Anna dan ibunya Sulah Rampas.

Antara info dari sumber yang dihantar melalui Whatapps

Oleh itu tidaklah menghairankan skandal Azis Jamman Bekas Ketua Pemuda UMNO Semporna yang beristeri dua ini. Ia tentunya diwarisi dari ayah saudaranya Shafie Apdal bertahun menjalin skandal dengan Zahida Rafik yang pernah mencetuskan polemik politik satu ketika. Apapun Shafie Apdal ikon Skandal bijak memperalatkan wanita cantik seperti Jo-Anna.

 

14 Comments