Timbalan Menteri KDN baru dapat ‘B Full’ kemalangan motosikal ‘pinjam’ dalam konvoi
07:04 Apr 25, 2019  |  By SabahKini2
Timbalan Menteri KDN baru dapat ‘B Full’ kemalangan motosikal ‘pinjam’ dalam konvoi

Dikatakan ini adalah kali pertama Timbalan Menteri KDN itu konvoi bermotosikal untuk perjalanan jauh

KOTA KINABALU: Semalam dilaporkan Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Mohd Azis Jamman cedera apabila terbabit dalam kemalangan ketika dalam perjalanan ke Ranau bersama konvoi bermotosikal program Jelajah Kesedaran Bahaya Dadah anjuran Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK)

Berdasarkan kenyataan media dikeluarkan Pejabat Timbalan Menteri Dalam Negeri, kemalangan dilaporkan berlaku berhampiran Pekan Nabalu di Jalan Tamparuli-Ranau kira-kira jam 10 pagi.

“Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Mohd Azis Jamman hari ini melancarkan program konvoi Jelajah Kesedaran Bahaya Dadah anjuran AADK di Kota Kinabalu.

“Bagaimanapun, sekitar jam 10 pagi ketika dalam perjalanan konvoi di kawasan Pekan Nabalu menuju ke Ranau berlaku kemalangan membabitkan Datuk Azis yang menunggang bersama-sama peserta konvoi lain.

“Datuk Azis mengalami kecederaan ringan dan berada dalam keadaan stabil serta masih lagi dirawat buat masa ini,” menurut kenyataan itu.

Difahamkan, Mohd Azis dihantar ke Hospital Queen Elizabeth I (QEH) untuk menerima rawatan lanjut.

Dilaporkan Mohd Azis kemalangan dengan motosikal milik rakannya bernama Mohd Zul Azri Abd Shani beralamat Lot 7 Taman Bukit Vor Villa Jalan Bukit Vor Petagas.

Azis juga dikatakan baru saja memiliki lesen B Full.

Dikatakan ini adalah kali pertama Timbalan Menteri KDN itu konvoi bermotosikal untuk perjalanan jauh.

Warganet dalam laman sosial mendoakan kesihatan dan kesembuhan Datuk Azis Jamman untuk menjalankan tugas seperti biasa.

6 Comments