Jangan sentuh keluarga saya!- Ugutan Azmin
10:12 Dec 10, 2017  |  By SabahKini2
Jangan sentuh keluarga saya!- Ugutan Azmin

"Jangan ambil anak saudara, jangan sentuh keluarga saya, jangan buat fitnah dan maki hamun." Azmin. Siapa Azmin buat ugutan halang?

Menteri Besar Selangor Datuk Seri Azmin Ali mengecam serangan politik dan SPRM yang menyasarkan beliau dan keluarganya.

Menyifatkan serangan tersebut sebagai fitnah dan politik samseng, Azmin mencabar pihak berkenaan supaya berdepan dengannya secara 'gentlemen' pada Pilihan Raya Umum Ke-14.

"Dahlah dia tidak boleh lawan kita dengan fakta, sekarang ini lawan kita dengan fitnah pula.

"Saya masuk dalam perjuangan ini bukan nak main politik kotor seperti ini, tak setuju dengan saya, lawan saya, bahas saya.

"Jangan ambil anak saudara, jangan sentuh keluarga saya, jangan buat fitnah dan maki hamun. Mari lawan secara gentlemen dalam PRU yang akan datang," katanya kepada orang ramai dalam acara Jelajah Peduli Rakyat di Kampung Melayu Subang hari ini

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) baru-baru ini menahan Mohd Nuzul Fadli anak saudara timbalan presiden PKR itu berhubung isu perlombongan pasir di Selangor.

Anak saudara Azmin ditahan SPRM bersama wang syarikat RM 4 juta yang dibekukan di Kondominium G Residen Desa Pandan bernilai RM 2 juta miliknya.

Azmin menyerang SPRM kononnya bermotif politik namun SPRM menafikan tindakan itu bermotifkan politik memandangkan anak saudara Azmin sudah disiasat sejak setahun lalu yang dilaporkan oleh Ummi Hafilda adik Azmin Ali sendiri.

Media baru-baru ini turut melaporkan Azman Ali abangnya serta abang iparnya Johan Taharin yang juga dalam radar SPRM. Malah kakak dan abang iparnya turut dipanggil SPRM untuk memberi keterangan mengenai anak mereka Nuzul Fadli.

Ramai mempersoalkan Azmin siapa dia menghalang siasatan SPRM atau hebahan media mengenai kes rasuah anak saudaranya itu. Azmin sepatutnya membiarkan siasatan SPRM lebih adil dan telus.

 

Comment