Setiausaha Sulit Kanan KM Sabah meninggal dunia akibat Covid-19
22:10 Oct 25, 2020  |  By SabahKini2
Setiausaha Sulit Kanan KM Sabah meninggal dunia akibat Covid-19

Noorzain Tawi, 60, menghembuskan nafas terakhirnya di Hospital Queen Elizabeth, Kota Kinabalu, Sabah semalam.

 

KOTA KINABALU: Setiausaha Sulit Kanan (SUSK) kepada Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Hajiji Noor meninggal dunia akibat kematian Covid-19 di sini, semalam.

Hj Noorzain Tawi, 60, meninggal dunia di Hospital Queen Elizabeth II di sini pada pukul 12.40 tengah hari.

Menurut laman Facebook Armada Bersatu Negeri Sabah, ahli jawatankuasa Tuaran Bersatu itu dikebumikan pada jam 4.40 petang di tanah perkuburan Islam Kampung Serusup di Tuaran, dekat sini.

"Kita kehilangan pemimpin, rakan dan pejuang yang baik yang telah menasihati dan memotivasi kita semua," kata pentadbir laman itu pada Sabtu.

Ketua Menteri, Hajiji dan isterinya, Datin Seri Julia Salag yang juga dijangkiti COVID-19 telah sembuh dan dibenarkan keluarga Hospital Queen Elizabeth minggu lalu.

Dalam satu video yang tular kelihatan Ketua Menteri Hajiji turut hadir ke pengebumian Setiausaha Sulit Kanannya itu

Sementara itu, anak perempuan Noorzain, Cik Leyna Kecik Noorzain, dalam posting facebooknya mengesahkan bapanya sebelum ini dimasukkan ke hospital awal bulan ini.

"Setiap hari, ketika saya menonton berita, mengikuti perkembangan kes COVID-19 (melihat senarai kematian Covid-19 di negara ini), saya berharap agar ayah saya tidak disenaraikan atau sebagai salah satu daripadanya).

"Tapi ... hari ini ..," katanya, di sebelah gambar Noorzain, yang juga menderita sakit tekanan darah tinggi, asma dan gout.

Sehingga semalam, Sabah telah mencatatkan 6,287 kes Covid-19 aktif dan 90 kes kematian.

 

2 Comments