Najib Umum RM8.5 Juta Naik Taraf Pasar Donggongon
23:01 Jan 18, 2018  |  By SabahKini2
 Najib Umum RM8.5 Juta Naik Taraf Pasar Donggongon

"Saya turun untuk membuat tinjauan mesra di Penampang disebabkan kerajaan BN sentiasa mengambil berat terhadap kebajikan semua rakyat,"

PENAMPANG : Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan peruntukan RM8.5 juta bagi menaik taraf Pasar Donggongon di sini.

Ketika berucap selepas membuat tinjauan mesra di pasar itu, beliau berkata usaha menaik taraf pasar itu akan memberi keselesaan kepada lebih 100 peniaga di pasar itu dan juga pembeli.


Walkabout PM di Pasar Penampang

"Meskipun (kerusi Parlimen) Penampang belum dimenangi Barisan Nasional (BN), tetapi kerajaan BN tidak pernah ketepikan rakyat di sini.

"Saya turun untuk membuat tinjauan mesra di Penampang disebabkan kerajaan BN sentiasa mengambil berat terhadap kebajikan semua rakyat," katanya.

Najib juga berkata jika rakyat di Sabah terus memberi mandat kepada BN untuk menerajui kerajaan, BN akan membawa lebih banyak kemajuan kepada negeri ini.

Perkara itu akan dimantapkan lagi dengan hubungan erat sedia ada di antara kerajaan pusat dengan kerajaan negeri, katanya.

"Tahun demi tahun, kita telah melalui keadaan politik yang stabil dan dipacu dengan kemajuan negara yang pesat.

"Untuk Sabah, kerajaan BN pimpinan saya telah meluluskan berbilion ringgit untuk pembangunan Sabah," katanya.

Najib juga memohon sokongan rakyat bagi membantu kerajaan mencapai aspirasi negara menjadi antara negara termaju di dunia menjelang 2050.

-- BERNAMA

2 Comments