Kapal tongkang tersadai di tebing laut Pantai Teluk Likas
13:10 Oct 13, 2021  |  By SabahKini2
Kapal tongkang tersadai di tebing laut Pantai Teluk Likas

Kapal tongkang mengalami kerosakan sejak semalam dan berhenti di tengah laut sementara menunggu proses baik pulih dijalankan. Namun, hujan lebat dan angin kencang yang melanda daerah ini semalam menyebabkan kapal berkenaan berada semakin hampir ke tebing

KOTA KINABALU: Kapal tongkang ditemukan tersadai di tebing laut Tanjung Lipat, Likas, di sini, selepas dipercayai hanyut, awal pagi tadi.

Kapal tongkang berkenaan mengalami kerosakan sejak semalam dan berhenti di tengah laut sementara menunggu proses baik pulih dijalankan.

Namun, hujan lebat dan angin kencang yang melanda daerah ini semalam menyebabkan kapal berkenaan berada semakin hampir ke tebing laut.

Kedudukan kapal tongkang berkenaan mengejutkan ramai pengunjung apabila didapati ia berada betul-betul di tepi laut.

Pengunjung Tanjung Lipat, Nazri Mabini, 28, berkata, pada pagi semalam, kedudukan kapal berkenaan agak jauh di tengah laut.

Bagaimanapun katanya, hari ini, ketika sampai ke kawasan itu, dia terkejut selepas melihat kapal tongkang berkenaan berada terlalu hampir dengan tebing.

“Ya, saya terkejut apabila melihat kedudukan kapal tongkang yang tersadai di tebing laut ini. Semalam saya melihatnya masih jauh di tengah laut,” katanya.

Menurutnya, keadaan kapal dan air laut di kawasan berkenaan mungkin menyebabkan kesukaran untuk tongkang ditarik semula ke tengah laut. 

Comment