2 maut dan 3 cedera akibat terbabas sendiri
14:11 Nov 15, 2021  |  By SabahKini2
2 maut dan 3 cedera akibat terbabas sendiri

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah berkata, dua mangsa perempuan disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian oleh pegawai perubatan manakala tiga mangsa lelaki mengalami kecederaan,

Kinabatangan: Sebuah Perodua Alza yang terbabas sendiri di Jalan Kampung Segaliud Seberang, mengakibatkan dua maut manakala tiga lagi parah.

Dalam kejadian jam 6 pagi itu, dua mangsa berusia 40 dan 14 tahun disahkan maut di tempat kejadian dan tiga lagi yang parah berusia lingkungan 15 hingga 33 tahun.

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 6.02 pagi, hari ini.

Katanya, susulan laporan itu, sepasukan enam anggota dan pegawai bersama jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kinabatangan dikerah ke lokasi kejadian.

“Sebaik tiba, semua mangsa masih berada di dalam kenderaan dan operasi mengeluarkan mangsa terus dijalankan.

“Dua mangsa perempuan kemudiannya disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian oleh pegawai perubatan manakala tiga mangsa lelaki mengalami kecederaan,” katanya.

Menurutnya, mangsa yang meninggal dunia diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut.

Manakala katanya, mangsa yang cedera dihantar Ke Hospital Kinabatangan menggunakan Ambulans untuk mendapatkan rawatan selanjutnya.

“Pasukan bomba kemudiannya melakukan pemeriksaan akhir sekitar kawasan bagi memastikan tiada kemerbahayaan lain sebelum operasi tamat pada jam 9.22 pagi,” katanya.

Comment