Cubaan seludup barang kawalan ke negara jiran gagal
17:11 Nov 23, 2021  |  By SabahKini2
Cubaan seludup barang kawalan ke negara jiran gagal

Pegawai Pemerintah Markas Operasi Pasukan Polis Marin Semporna, DSP Mohamad Bin Ismail berkata, sebuah bot kelihatan mencurigakan di Kawasan Kg. Air, Semporna. Hasil pemeriksaan PPM menjumpai beberapa barangan kawalan yang cuba diseludup ke negara jiran.

SEMPORNA: Pasukan Polis Marin Semporna membuat rondaan di kawasan Perairan Laut Kg. Air, Semporna telah ternampak satu buah bot berikat di tiang jeti kawasan Kg. Air, Semporna dalam keadaan mencurigakan pada jam lebih kurang 12.30 tengah hari kelmarin.

Pegawai Pemerintah Markas Operasi Pasukan Polis Marin Semporna, DSP Mohamad Bin Ismail berkata, hasil pemeriksaan ke atas bot tersebut telah menjumpai beberapa jerikin saiz 30 liter berisi minyak petrol dan beberapa kotak minyak masak yang disyaki untuk diseludup ke negara jiran Filipina.

Bot dan barang kawalan ditahan dan dibawa ke Markas Operasi PPM Semporna untuk di serahkan kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) Semporna untuk disiasat dibawah Akta Kawalan Bekalan 1961. Nilai rampasan dianggarkan berjumlah RM12,627.50.

Comment