2 lelaki terperangkap di ruangan mesin ATM.
13:11 Nov 29, 2021  |  By SabahKini2
2 lelaki terperangkap di ruangan mesin ATM.

Dua lelaki terperangkap di ruangan mesin ATM di sebuah bank pada jam 2 pagi, pihak bomba berjaya mengeluarkan kedua-dua mangsa menggunakan peralatan ‘crowbar’ pada jam 2.38 pagi.

KENINGAU: Dua lelaki berdepan detik cemas apabila terperangkap dalam ruang mesin pengeluaran wang automatik (ATM) di sebuah bank, awal pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 2 pagi itu, kedua-dua mangsa berusia 30-an dipercayai masuk ke bank berkenaan untuk mengeluarkan wang.

Bagaimanapun, pintu bank berkenaan tiba-tiba terkunci secara automatik sehingga memaksa kedua-dua mangsa menghubungi pihak berkuasa untuk mendapatkan bantuan.

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah, berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 2.15 pagi.

Katanya, susulan laporan itu, sepasukan empat anggota dan pegawai dikejarkan ke lokasi kejadian untuk membantu mengeluarkan mangsa terbabit.

“Siasatan awal mendapati, semua mangsa terperangkap di ruangan mesin ATM selepas pintu automatik (roller) tertutup sendiri secara tiba-tiba.

“Pasukan bomba yang tiba di lokasi kejadian segera membuat ‘size up’ menggunakan peralatan ‘crowbar’,” katanya.

Menurutnya, mangsa dikeluarkan tanpa mengalami sebarang kecederaan dan operasi tamat pada jam 2.38 pagi. 

Comment