KTMB dapat Anugerah Jenama Inspirasi di Asia Pacific Enterprise Awards 2022
15:06 Jun 01, 2022  |  By SabahKini2
KTMB dapat Anugerah Jenama Inspirasi di Asia Pacific Enterprise Awards 2022

Selaras dengan rancangan Kerajaan Malaysia dalam meletakkan negara sebagai peneraju pengangkutan awam yang berdaya saing dalam pasaran global dengan perkhidmatan bernilai tinggi dan mampan.

KUALA LUMPUR: Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) dinobatkan sebagai penerima “Anugerah Jenama Inspirasi” pada Asia Pacific Enterprise Awards 2022 yang diadakan di Petaling Jaya.

Ia dianugerahkan kepada jenama transformasi yang memberi inspirasi, berusaha untuk mempromosikan kebaikan, kesejahteraan dan kemampanan yang mana mereka adalah 'paling inspirasi' dalam dunia jenama.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan KTMB, Mohd Rani Hisham Samsudin berkata, KTMB ialah sebuah entiti di bawah bidang kuasa Kementerian Kewangan (MOF), sentiasa memberi tumpuan memperkukuh perkhidmatan pengangkutan awam berasaskan rel di Malaysia, meningkatkan kecekapan operasi dan kualiti perkhidmatannya dengan menyediakan perkhidmatan kelestarian holistik.

"Ini selaras dengan rancangan Kerajaan Malaysia dalam meletakkan negara sebagai peneraju pengangkutan awam yang berdaya saing dalam pasaran global dengan perkhidmatan bernilai tinggi dan mampan.

“Saya berbesar hati untuk mengetahui bahawa KTMB telah dianugerahkan kategori Anugerah Jenama Inspirasi dan telah diiktiraf atas prestasi dan ketabahan yang hebat dalam mewujudkan perniagaan yang mampan dan berjaya di samping mengambil kira kewajipan sosial yang datang dengan kepimpinan,” katanya dalam satu kenyataan.

Untuk memenuhi trend masa depan dalam pengangkutan dan mobiliti, KTMB telah menyusun pelan hala tuju pendigitalan yang akan memacu organisasi untuk mencapai objektif secara kolektif untuk menjadi peneraju pasaran dalam sektor kereta api.

KTMB juga merancang untuk terus meningkatkan kualiti perkhidmatannya dengan meneliti maklum balas pengguna sambil menekankan kepentingan pertumbuhan jenama kepada semua pekerja.

Comment