Anifah dilantik Penasihat Khas Perhubungan Antarabangsa dan Pelaburan Asing Ketua Menteri
19:01 Jan 30, 2023  |  By SabahKini2
Anifah dilantik Penasihat Khas Perhubungan Antarabangsa dan Pelaburan Asing Ketua Menteri

Hajiji yakin pelantikan Anifah yang berpengalaman luas dalam perhubungan antarabangsa dapat membantu Kerajaan Negeri dalam menjalin hubungan yang baik dengan negara-negara luar dan pelabur asing, selaras dengan dasar mesra pelabur

KOTA KINABALU- Bekas Menteri Luar Negeri, Datuk Seri Anifah Aman dilantik sebagai Penasihat Khas Perhubungan Antarabangsa dan Pelaburan Asing kepada Ketua Menteri, Datuk Seri Hajiji Noor.

Anifah, 69 yang juga mantan Ahli Parlimen Kimanis menerima watikah pelantikan daripada Hajiji di pejabatnya di Menara Kinabalu, hari ini.

Hajiji yakin pelantikan Anifah yang berpengalaman luas dalam perhubungan antarabangsa dapat membantu Kerajaan Negeri dalam menjalin hubungan yang baik
dengan negara-negara luar dan pelabur asing, selaras dengan dasar mesra pelabur.

Sabah dilandasan betul untuk meneruskan agenda pembangunan negeri khususnya Hala Tuju Sabah Maju Jaya (SMJ) kini menampakkan hasil.

Oktober tahun lalu Sabah merekodkan RM11.9 bilion bagi pelaburan asing, manakala RM942 juta untuk pelaburan domestik dalam tempoh dua tahun bermula September 2020 hingga September 2022.

 

 

 

 

 

20 Comments