Mengapa Azmin takut pada SPLASH? Inilah sebabnya!
18:03 Mar 11, 2018  |  By SabahKini2
Mengapa Azmin takut pada SPLASH? Inilah sebabnya!

Dari isu tanah Paya Indah Wetland, beri projek PKNS hingga pembelian SPLASH Azmin tak akan mungkin berani mengusik SPLASH! Mengapa?

VIDEO 1: Isu Tanah Lot 68054 Payah Indah Wetlands pertukaran Status tanah dari pertanian kepada perumahan melibatkan pembayaran
rasuah dari Gamuda kepada Azmin Ali

Oleh yang demikian Azmin tak akan berani menentukan harga SPLASH setakat RM250 juta sebagaimana Tan Sri Khalid Ibrahim dan Azmin akan bersetuju untuk hargai RM2.7 Bilion atau lebih. Azmin akan terus memutar belitkan fakta. Seperti kata bekas MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim sepatutnya SPLASH sudah berjaya diambil alih dan penstrukturan selesai namun Azmin tak akan berani membuat keputusan. 

VIDEO 2: SPLASH - Kredit MyNation News Malaysia


Sekalipun fakatnya :

Sekalipun pemegang saham Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn Bhd (Splash) ialah Gamuda Bhd (40%), Kumpulan Perangsang Selangor (30%) dan Tan Sri Wan Azmi Wan Hamzah (30% PKR)

Belum masuk saham proksi dalam Gamuda yang mungkin melebihi 70% saham dikawal  secara langsung dan tidak langsung oleh PKR Selangor. Masih ingat tentang komisen RM600 juta jika SPLASH terjual? Kerana itulah Tan Sri Khalid digugurkan dalam langkah Kajang.

 

 

17 Comments