Selepas Rogol Remaja 17 Tahun, Dua Lelaki Diarak Seluruh Pekan Dalam Keadaan Bogel
17:03 Mar 29, 2018  |  By SabahKini2
Selepas Rogol Remaja 17 Tahun, Dua Lelaki Diarak Seluruh Pekan Dalam Keadaan Bogel

Orang awam yang berang dengan kedua-dua lelaki tersebut bertindak ‘menghukum’ mereka,” kata Timbalan Inspektor Jeneral, John Neihlaia.

NEW DELHI – Dua lelaki yang didakwa memperkosa remaja berusia 17 tahun diarak dalam keadaan bogel dengan kedua tangan mereka terikat di belakang.

Perhatian masyarakat setempat tertumpu kepada kedua-dua lelaki itu apabila mereka juga ditampar dalam kalangan penduduk wanita.

Mereka dipaksa berjalan di sepanjang Jalan Yingkiong di timur laut India tanpa seurat benang sebelum diserahkan kepada polis.

“Orang awam yang berang dengan kedua-dua lelaki tersebut bertindak ‘menghukum’ mereka,” kata Timbalan Inspektor Jeneral, John Neihlaia.

Menurutnya, mangsa bersetuju untuk keluar bersama salah seorang suspek selepas mengenalinya di media sosial.

“Dia dirogol oleh lelaki tersebut bersama tiga rakannya. Mangsa kemudiannya dihantar pulang pada pukul 2 pagi (waktu tempatan) dan dia melaporkan perkara itu kepada polis pada keesokan harinya.

“Ahli keluarga dan jiran remaja perempuan itu bagaimanapun bertindak awal menangkap kedua-dua lelaki terbabit. Kami masih memburu dua lagi suspek dipercayai berusia dalam lingkungan 20-an,” ujarnya.

Difahamkan, penduduk kampung di negeri Arunachal Pradesh telah menggunakan ‘hukuman’ seperti itu ke atas perogol sebelum ini.

Februari lalu, seorang lelaki yang memperkosa budak perempuan berumur lapan tahun turut diarak di sepanjang bandar Daporijo. – Daily Mail

2 Comments